påskägg

Enligt traditionerna har vi idag letat påskägg. Det kanske är lite barnsligt, men. Det är nog en av få traditioner som vi har hållit fast vid sen vi var barn. Och det är kul att få vara barn ibland.

I mitt påskägg låg till min förskräckelse skumkaniner. Jag har sagt minst tre gånger att jag inte är så förtjust i skumkaniner. Men äsch, då äter jag färre. Och på botten låg faktiskt lite pengar också. Tack mamma och pappa <3

Det är ju ändå letandet som är det bästa. Så jag och min syster gav oss ut vid tolv någon gång för att delta i den årliga jakten. Hon är nästan alltid den som hittar sitt ägg sist. Många gånger har det slutat i tårar för att hon inte hittat det över huvud taget. Men i år tog det henne cirka en minut. Hon hittade mitt före mig också. Jag fick ta nästan två varv innan jag hittade det.

Det är kul. Och en tradition jag kommer att föra över till mina barn sen, muslimer eller inte (min pojkvän är ju muslim så...).


Ett gammalt påskägg. 2008 tror jag.


Comments

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0