golf

God morgon alla solstrålar!

Tja, solen skiner ju i alla fall. Sitter just nu i skolans bibliotek och fördriver tiden tills min engelskalektion börjar. Men vet ni, min tränare är tillbaka efter sin pappaledighet och han är så inspirerande. Han får mig att börja vilja träna och vilja utvärdera min träning i deras program som de har. Min andra tränare är bra, men han får mig inte att vilja göra de sakerna. Dessutom fick jag dille och vill starta en träningsblogg. Det kanske jag ska göra, för det är ju ändå bra mycket roligare än Golfpyramid, som de vill att vi använder. Tänk, vad jag egentligen hade behlvt honom i vinter. Men nu är det snart säsong, och det är ju då det är roligt. Jag känner mig inte direkt supermotiverad att stå och slå in i ett nät inomhus, eller putta på en konstgräsmatta. Nej, jag vill ut och spela på riktigt. Förra året hade jag en usel säsong då ingenting var roligt, men i år ska det bli ändring på det.

Jag gjorde ett medvetet val med att inte träna så mycket, och framför allt inte planera eller utvärdera min träning. Just för att inte tappa all lust till golfen, för jag tycker ju egentligen att det är så himla roligt, och jag vill inte sluta tycka det.

Nu kanske ni har blivit riktigt uttråkade, men jag kände mig väldigt inspirerad att skriva om det här såhär nu på morgonkvisten. Roligare inlägg senare idag (kanske, om jag hinner, för jag har träning i princip hela dagen).

 


Comments

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0