Half Blood Prince

Favoritbok som blev film

Harry Potter är ju helt klart favoritbok, och har blivit film. Dock är filmerna inte jättebra. Eller de tre sista är bra. Men de tre första? Nej, de gillar jag inte. Fast älska Dumbledore i de två första <3 Richard Harris var perfekt. Synd att han gick bort. Michael Gambon tycker jag inte alls gör honom rättvisa. Inte för att han är en dålig skådespelare, eller jag har inte sett honom i något annat vad jag vet, men jag tycker inte att han gör Dumbledore bra.

Och ärligt kan jag inte komma på några andra filmer från böcker som faktiskt är bra (som jag har läst då). De brukar alltid bli ihopkrympta och dåliga. Har ni sett The Golden Compass eller? Värdelös!

Nåja. Harry Potter och Halvblodsprinsen säger jag då. Filmen fick en annan kännsla än boken, men båda är ändå bra.




Comments

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0