utvärdering lera

Jag har fixat och trixat lite med min nya lera. Men jag är inte helt nöjd. Jag ska definitivt köpa någon sorts polymerlera. Ska försöka hitta Sculpey, men får annars nöja mig med Fimo. Den andra får hänga kvar. Men den blir fort torr och mindre formbar. Plus att jag har problem med färgen. Man måste ju skynda sig lite för att den ska vara så formbar som möjligt, men då hinner inte färgen torka. Man kan ju måla en gång till när den har torkat, eller så kanske man helt ska måla när den torkat? Färgen smetar i alla fall ut sig.

Jag visar upp mina verk när jag har något värt att visa upp. The journey continues!

PS. Värt att nämna att jag kommer fortsätta använda denna leran, typ om jag inte har tillgång till ugn et cetera. Eller om jag vill sätta på något som inte tål ugnen.

Comments
Posted by: Josse

Hahahaha om du vill SÄTTA PÅ NÅGOT xD HAHA!

2011-05-22 @ 18:42:52
Posted by: Carro

äh vad fan josse (hallå du säger ju aldrig josse? jag trodde det bara var jag?)

2011-05-22 @ 20:54:38
Posted by: Josse

Hahaha jag var ju bara tvungen att skriva det ;D Haha nä men nu har jag börjat göra det, och du är inte ensam längre! Nu finns det fler personer som kallar mig Josse xD

2011-05-23 @ 13:43:18

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0