söka jobb i ottan

Trött som få. När var jag uppe klockan åtta senast liksom? Förutom när jag åkte till Tunisien, och när jag var sjuk där och skulle till läkaren, och för att inte tala om när jag åkte hem för mindre än en vecka sen. Men innan det? Ja, om vi bortser från alla golftävlingar.

Men jag brukar oftast gå och lägga mig tidigare än tre de gånger jag ska upp på morgonen. Det gjorde jag inte igår kväll. Därför är jag sinnesjukt trött (lite direktöversättning från danska där... eller nåt). Jag vet, jag vet. I make no sense (vilket för övrigt inte finns bra översatt till svenska). Nej, jag är bra trött.

Men varför är jag då uppe, undrar ju ni såklart. Jo, jag är halvt tvingad/halvt vill gå till ICA för att lämna in lite papper. Jag vill ha jobb, om ni minns det från igår. Och jag måste gå dit på förmiddagen har jag blivit tillsagd, för då är det störst chans att den personalansvarige har tid, tror vi. Så det ska jag göra nu. Lyckades skrynkla till pappret jag skrev ut igår (mitt personliga brev alltså, vilket förövrigt suger men det behöver ni ju inte tala om för ICAs personalansvarige), så nu får jag skriva ut ett nytt. Och så ska jag ändra datumet jag skrev längst upp. Eller jag ska ändra det just för att det inte var jag som skrev det, jag vill att det ska stå 16-09-10, men min syster skrev 16/9-2010, vilket hon tyckte var mer svenskt. Men enligt mig mer fult (haha, anställ mig för min svenska äger ^^). Nej då, nu ska jag klä på mig (tror att det är större chans att bli anställd så) och sen ska jag skynda mig iväg för att få komma tillbaka och kanske sova lite framför teven eller nåt. Eller titta på danska Paradise Hotel.

Men jag har en fundering innan jag avslutar, och nu håller ni på att dö av tristess, sorry. Men jag läste runt lite igår om personliga brev och sådant. Och någonstans stod det att arbetsgivaren gärna ser att man har ett liv utanför det jobb man söker. Varför då? Det måste ju vara bättre för dem att man inte har det, så att man alltid är tillgänglig och kan arbeta? Eller är jag helt ute och cyklar?


Comments

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0