bra (?) tips från arbetsförmedlingen

Jag var på arbetsförmedlingen i fredags. På informationsmöte. Det var supertråkigt och totalt onödigt. Och så fick vi lite dåliga tips.

1. Skriv upp alla jobb du söker så att du kan titta tillbaka på det när det känns som att ingenting händer, så kan du se att du faktiskt gjort allt detta.

Hm? Så att jag kan ha exakt koll på hur många som inte vill ha mig? Knappast en positiv tanke, eller?

2. Sitt inte framför datorn och leta efter annonser et cetera, utan gör något annat som får dig att må bra emellanåt. T.ex. ta en fika med kompisar!

Ja, det skulle ju vara bra. Bara det att jag är ARBETSLÖS! VIlket är anledningen till att jag är hos er. Jag är arbetslös vilket betyder att jag inte har någon inkomst, alltså jag kan inte gå och fika med kompisar för jag är totalt pank. Men annars var det ju ett bra tips!

BLÄ

Comments
Posted by: Svorskan

Det är mycket a-bla-ha-info. Hoppas du har lite tur och hittar något snabbt.

2010-10-12 @ 19:12:48
URL: http://svorskan.se

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0