lördag

Jag hade en dejt, men det gick åt skogen =(

Nåja. Då kan jag ju ta och berätta vem min favoritförfattare är.

Och det är lite svårt. Det finns många bra författare. Det finns däremot få författare som jag tänker: åh, han/hon är så bra så jag måste läsa den här boken som just kommit ut av honom/henne.

Enkelt hade ju varit att säga J.K. Rowling, eftersom jag älskar, älskar, älskar Harry Potter. Och jag tycker att hon har skapat hela den världen otroligt bra och jag tycker det är coolt att hon knyter an minsta lilla detalj i ettan till en stor grej i sjuan, ungefär så. Men jag vill ändå inte läsa någonting annat av henne. Har hon något annat som inte hör till Harry Potter?

Någon jag däremot tycker är en otroligt duktig författare är Khaled Husseini. Författaren till The Kite Runner och A Thousand Splendid Suns. De är grymma. Så kanske honom.

Comments

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0