svt's debatt

Jag kollade på senaste debatt på svt play. Jag tyckte att ämnena som togs upp var interessanta och det tyckte de som var där också, tydligen.

Men jag kände inte att programmet blev så bra. Programledaren avbröt alla hela tiden, ingen hann egentligen säga klart vad det var de ville säga och det kändes inte som om några av ämnena blev slutdiskuterade. Så vad är meningen med programmet? Att föra vidare debatten till oss här hemma? Att öppna fler personers ögon för vissa problem?

Jag vet inte. Jag kände i alla fall inte att det blev helt bra. Jag hade gärna haft ett längre program där fler åsikter fått komma fram och framför allt att det som sades fick ta ett steg längre, alltså att de fick verkligen utveckla det de hade att säga.

Jag vet också att debatter knappast löser sig, och att det lätt kan leda till att man bara framlägger samma argument hela tiden och det mer blir en fråga om att tycka att man har rätt. Men det var långt innan det skulle hända i det här programmet....


Comments

Comment this post:

Name:
Remember me?

E-mail address: (will not show!)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0